به گزارش «قدس آنلاین»، باز هم امروز ماجرای تنبیه بدنی دانشآموز مدرسه ابتدایی در رودبار جنوب استان کرمان در فضای مجازی منتشر شد. در تصویری که از این دانشآموز منتشر شده است به دلیل تنبیه بدنی صورت گرفته از سوی معلم، مداد وارد سر او شده است.
آموزشوپرورش استان کرمان این خبر را تایید کرده و از ارسال پرونده معلم خاطی به هییت رسیدگی به تخلفات اداری خبر میدهد.
آنگونه که امید سلاجقه مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان به تسنیم گفت: این اتفاق در یکی از مدارس منطقه محروم رودبار جنوب رخ داده است و متاسفانه مداد وارد سر دانشآموز شده و معلم مدعی است، زمانی که در کلاس قدم میزد، دانشآموز شیطنت کرده و با حرکت معلم به سمت وی، دچار ترس شده و مدادی که در پشت سر او قرار داشت وارد سر میشود.
وی افزود: بارها اعلام کردهایم که تنبیه بدنی دانشآموزان در مدارس ممنوع است و پرونده این معلم را نیز به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع دادهایم تا مطابق قوانین با وی برخورد شود.
به گزارش تسنیم از ابتدای سال تحصیلی جدید در موارد مختلف تنبیه بدنی دانشآموزان در رسانهها منعکس شده است.
۸ بهمن ۹۵ : تنبیه ۶ دانشآموز ابتدایی با شلنگ در کلاس درس
۱۹ آبان ۹۵: تنبیه بدنی دانشآموز کرمانی توسط کمربند و آسیب به چشم
آبان ۹۵: تنبیه بدنی دانشآموزی در روستاهای استان زنجان و پاره شدن پرده گوش او
۲۳ مهر ۹۵: تنبیه بدنی دانشآموز روستایی با لوله: فیلم ساختگی تنبیهبدنی دانشآموزان با شلاق/ تصاویر واقعی تنبیه دانشآموزی روستایی
در برخی موارد تنبیه بدنیهای صورت گرفته در مدارس کشور سلامت جسمی دانشآموزان را به خطر میاندازد و در چنین شرایطی باید چارهای اساسی برای این مسئله اندیشید. گر باور داشته باشیم که تنبیه بدنی یکی از مهمترین عوامل دلزدگی دانشآموزان از محیط مدرسه و تحصیل است باید برنامههایی را طراحی کرد که بر آموزش معلمان برای اداره کلاس، روشهای کنترل خشم و برخورد با دانشآموز خاطی متمرکز است چرا که هماکنون جای خالی دورههای آموزشی به شدت احساس میشود و در آخر آیا تاکنون تحلیلی جامع در این رابطه با علل وقوع تنبیه بدنی در مدارس کشور صورت گرفته است تا براساس نتایج حاصل، اقدام به طراحی برنامهها یا آموزشهای لازم کرد؟
انتهای پیام/
نظر شما